Професионално почистване на дома – процесът в дълбочина

Най-често хората се обръщат към професионалните фирми за почистване след строителни и ремонтни дейности, както и за еднократно почистване през пролетта или есента. И най-често тези еднократни взаимоотношения прерастват в абонаментен план за почистване на дома. Може би сте се си задавали въпросите – какво не ми достига, защо не мога да почистя толкова добре като професионалистите, как хотелските стаи и санитарни помещения са винаги така блестящи от чистота… Отговорите са толкова прости – професионалните  хигиенисти са обучени, ползват професионална техника и препарати и не на последно място, те имат време, обръщат внимание на детайлите и са отдадени на работата си.

В тази статия ще Ви представим процедурата по почистване на едно жилище, така както я извършват професионалните компании. Като правило почистването на стаите започва от тавана, от паяжини, които се крият в трудни за достигане ъгли, обиране на праха от осветителни тела и корнизи, през обезпрашаване на мебели и техника и накрая прахосмукиране на подове. Следват специфични процедури за почистване на помещенията, включително и избърсване и дезинфекциране на повърхностите с препарати, за да се освободи домът Ви от болестотворни бактерии, микроби и алергени, изхвърляне на отпадъци. Накрая почистването приключва с измиване на пода, за да се насладите на един професионално почистен и свеж вид на Вашия дом.

Ето и по-близък поглед на процедурите на почистване на отделните стаи и помещения. За всяко почистване има изработен контролен списък.

  • бани, тоалетни и санитарни помещения – Рутинното почистване на банята започва с отстраняване на килимчетата от помещенията, след което се обират паяжините. Следва почистване с препарати на смесителните батерии и елементи на душа. Особено внимание се обръща на стените, ваните, мивките, стъклата на душ-кабините, откъдето се премахват всички наслагвания на котлен камък и други замърсявания. Тоалетната чиния се почиства отвътре и отвън, помещенията се дезинфекцират. Забърсва се прах по всички рафтове и повърхности. Накрая се подсушават  и полират до блясък огледалата, мивките, смесителните батерии и части на душ-кабини, както стените и подовете на помещението.
  • кухня – Това помещение се нуждае от специално внимание. Почистват се вътрешно и външно микровълновата печка, фурната и аспиратора, като се обръща специално внимание на всеки детайл, котлоните се излъскват, като не се пропускат дори контролните копчета. Плотовете и мивките се измиват, почистват се всички фронтални повърхности на шкафовете в помещението и се изхвърлят отпадъците от кошчета за смет. Почистването завършва с полиране на всички повърхности, измиване и дезинфекциране на подовите настилки. Подреждането на мебелите и малките детайли са финалните дейности на целия процес.
  • хол – Това е помещението, в което Вие прекарвате най-много време, но същото се отнася и до хигиенистите от почистващата фирма. Почистването отново започва от тавана към пода – обират се паяжини, почистват се осветителните тела. Следва обезпрашаване на мебели и техника, излъскват се стъклените повърхности на мебелите, като дори се обира праха от картините и снимките, както и от всички красиви предмети, които сте подредили в хола си и които правят жилището Ваш дом. Почистването завършва с прахосмукиране на подове, килими, мокети и измиване.

Съвети:

  • Изяснете Вашите очаквания, за да предотвратите объркване – уверете се, че служителите са наясно с изискванията Ви, това е гаранцията, че ще получите това, което сте заявили. Направете първоначална обиколка на жилището със служител, за да покажете проблемни зони, които изискват по-голямо внимание, счупени уреди или повреди във Вашия дом, ако имате някакви ограничения, това е моментът да ги изясните;
  • Подредете дома си преди да дойдат служителите на почистващата фирма – прибирането на играчки от пода или разхвърляни дрехи, ще отнеме време и енергия на хигиенистите и те няма да могат да почистят основно дома Ви;
  • Дайте обратна връзка след първите няколко посещения – възможно е да имате въпроси или предложения, които е добре да обсъдите със служителите. Ако не сте доволни от услугата, която получавате, обадете се в компанията, обяснете подробно проблемите и ще бъдете в състояние да постигнете споразумение с компанията, което ще бъде по-лесно, отколкото да търсите нова фирма.

Статията е написана в партньорство с