11 ЗЛАТНИ СЪВЕТА КАК ДА БЪДЕТЕ УСПЕШЕН МАЙСТОР

Two men are shaking hands while smiling inside a room under renovation. A woman standing between them is smiling, wearing a checked shirt and red headband. One man, dressed in a grey t-shirt, is on the left. The other man, wearing a yellow hard hat and a white t-shirt with the logo 'remonti.bg,' is on the right. The background shows partially finished walls and some construction materials.

Ние от Ремонти.БГ сме се посветили да улесняваме домашните ремонти и  целия процес на довършителните работи в строителството. Ключова роля в него, заемат майсторите и строителните фирма – като изпълнители на качествени ремонтни дейности.  В днешния материал ще ви предложим няколко лесни стъпки, които ако следвате, ще ви помогнат да бъдете успешни в строителния бизнес.

1. Бъдете любезен

Любезното отношение и добрата комуникация са от огромно значение в работата с хора. Не забравяйте, че ако ремонта е продължителен, ще ви се наложи да общувате често с възложителя – постарайте се да оставите у него добро впечатление. Отговаряйте търпеливо на въпросите му и обяснявайте внимателно ако има нещо, което не е разбрал.

2. Поставяйте реални срокове

Ако възложителят поиска от вас нереалистични и непосилни срокове, най-доброто нещо, което може да направите е да му обясните това. Ако решите да ги приемете, въпреки опасенията си, няма да направите услуга нито на него, нито на себе си.

  • Обяснете търпеливо, защо смятате, че тези срокове за изпълнение не са възможни.
  • Разяснете му технологичните процеси, тяхната последователност и това, че някои зависят от предходните. Често вашата работа зависи от това, кога ще завършат своята работа други майстори.

Изяснявайки тези подробности, ще помогнете на възложителя да разбере, че не всичко е в ръцете на един човек. Предложете му срок, които според вас е реален, но и не отивайте в другата крайност, с цел да си осигурите прекалено голям запас от време.

Най-добрия съвет е да бъдете честен и да  кажете своето професионално мнение като посочите реални и изпълними срокове.

3. Не поемайте повече обекти, от колкото можете да завършите

Честа и некоректна практика от страна на някой майстори е да приемат повече проекти отколкото могат да изпълнят в договорения срок.

Нашият съвет е да не правите това, защото то в крайна сметка ще се обърне срещу вас. Вие ще поемете повече обекти, ще ги стартирате, но веднага след това ще започнете да ги бавите, докато се опитвате да ги работите всички едновременно. Бавенето веднага ще се забележи и в крайна сметка вашите клиенти ще останат недоволни от напредъка на строителните ремонти.

Обикновено това влече след себе си проблеми със своевременното заплащане и в крайна сметка никой не печели от това.

Ако ви излиза нов проект, преди да сте завършил стария, бъдете честен с хората и им обяснете, че в момента работите върху обект, който се очаква да бъде завършен в конкретен период. Повечето възложители са наясно, че ако искат качество и коректност ще се наложи да са търпеливи.

 

4. Бъдете честни относно вашия опит

По време на разговорите с бъдещия възложител, не преувеличавайте и не украсявайте вашите способности. По време на ремонта ще имате възможност да покажете вашите качества и ако има разминаване, то възложителя ще се почувства излъган. Не се опитвайте да поемете всичката работа. Ако не се чувствате уверен и квалифициран, то по-добре извикайте колега.

Например, ако сте ВИК специалист и монтирате бойлер и не сте сигурен как да го захраните с ток – не експериментирайте. По-добре ще е да се консултирате с колега електро специалист. Направете го, дори и да се налага да отделите част от вашето възнаграждение за това. След като обясните ситуацията на възложителя, той със сигурност ще разбере ползите. В крайна сметка, той също ще държи работа да е свършена отговорно и качествено.

5. Оглед

Трудно би било да направите коректна оферта, ако преди това не сте направили подробен оглед и не сте видели от какви промени се нуждае обекта.

Направата на подобен оглед ще отнеме голяма част от работния ви ден,  заради това е напълно нормално да изисквате да Ви бъде заплатено. В тази ситуация най-справедливо е да се определи цена за огледа и ако възложителя избере вас, тази сума да се приспадне от ремонта. Така и двете страни ще останат доволни. От една страни вие сте сигурен че няма да изгубите времето си, от друга страна – възложителя няма да загуби парите от огледа, ако избере вас.

Огледът е много важна част от работния процес. Освен за определяне на крайна цена, той ще ви помогне да разберете какво се иска от вас. Използвайте времето добре –  разпитайте в подробности възложителите какво точно искат. Много често те имат нужда от вашия съвет, за да вземат финално решение за избор на материали, технология, визия и т.н.

Това е и мемонта в който можете да докажете, че разбирате от професията си и точно вие сте нужния човек за тях.

6. Цена

Цената е темата, върху която се фокусира най-често вниманието по време на един ремонт. Ако желаете, по време на предварителния разговор с клиента, можете да споделите единични ориентировъчни  цени за строителство – например цена за м2.

В това има голям смисъл, защото ако сте решили да извършвате ремонтите с много високо качество, на цена, по-висока от средното – клиента трябва да го знае. Ако той е фокусиран върху ниска цена, няма да има нужда от оглед и съответно да си губите взаимно времето.

Възможно е по време на огледа да забележите усложнение, които ще повишат цената на ремонта –  обяснете това на възложителя. Много хора биха приели увеличаване на цената, ако им бъде обяснено, че това се дължи на обективни фактори. В крайна сметка тяхната основна цел е да получат качествен краен продукт –  това понякога налага непредвидени разходи.

7. Договор

Винаги сключвайте договор с възложителя. Договорът защитава интересите и на двете страни. От една страна защитава възложителя от некачествено изпълнение, но от друга страна защитава вас от некоректни възложители. За съжаление, има възложители, които не разполагат с нужните средства, но въпреки това започват ремонта. Те често разчитат на това че цената може да бъде намалена в  движение, или в най-лошия случай да не платят договореното възнаграждение. Договорът ви предпазва от подобни неприятни ситуации. В него упоменете детайлно каква работа следва да се извърши, в какви срокове и срещу какво възнаграждение.

8. Аванс и заплащане

Не забравяйте, че и двете страни искат да се предпазят от некоректно отношение. Вие искате да се предпазите от това, да извършите работата след това да не ви бъде заплатено, а възложителя иска да се предпази от това да заплати и след това да не получи нужния ремонт. Рискът може да бъде минимизиран, като се договорите на по-малки но редовни заплащания.

–           Всяка седмица да се заплаща заработения труд. Седмичният труд да ви се заплаща като аванс за една седмица напред. Като мине седмицата, възложителя ще ви даде аванс за следващата седмица.

–           Друг вариант е, след изтичане на  седмицата да се заплаща заработеното.

–           Също може да разделите цялата сума на седмични равни вноски.

Колкото по-малка сума дължи едната страна на другата, толкова по-комфортно ще се чувства.

Имайте предвид, че не е реално, ако за пръв път работите с даден възложител и все още си нямате доверие, да искате огромен аванс (например 50% от сумата). Очевидно той представлява голям риск за възложителя и от друга страна все още не е заработен.

9. Създайте си портфолио

 Най-лесния начин да демонстрирате колко сте добър в работа си е чрез снимков материал. Снимките са отличен начин, от една страна да докажете своите умение, от друга страна да дадете добри идеи на клиентите си. Важно е  да снимате обекта преди и след извършването на строителните дейности. Така ще имате възможност да покажете труда, който е вложен, при евентуални спорове.

10. Обяснявайте

Възложителят ще търси честа комуникация с вас – за да провери как върви обекта, за да се порадва на напредъка, за да успокои себе си, че не влага някъде пари напразно.

Използвайте тези моменти, и винаги обяснявайте какво  и защо се прави през конкретния етап. Не забравяйте, че е в сила правилото –  “Колкото по-добре информиран е клиентът, толкова по спокоен и доволен е той”.

По време на целия ремонт, вие освен изпълнител, ще сте и консултант. Ще сте човекът към когото се обръщат за съвети и напътствия. Поради тази причина, е много важно, ако сметнете, че нещо не трябва да се случи по определен начин, да не премълчавате. Споделяйте предварително мнението си и предупреждавайте възложителите за възможни негативни последици от решенията им. Така ще сте спокойни, че при възникнал проблем,  сте направили всичко възможно и сте дали най-доброто от себе си.

11. Поддържайте профисал си в Ремонти.БГ

 Нашият каталог с майстори е напълно безплатен. Отделете малко време, за да си сложите хубави снимки и да опишете вашият опит. Това ще ви се отплати във времето, защото стотици хора ще разглеждат вашия профил и ако им хареса това, което видят, ще ви се обадят за техния ремонт.